יום הזיכרון - יו"ר הסתדרות עובדי המדינה בטקס הנצחת מפקד הפלמ"ח הנערץ אהרון שמי (ג'ימי)

פוסט מרגש של עו"ד אופיר אלקלעי – יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, שהיה מעורב בהנצחתו של מפקד הפלמ"ח מדור המייסדים דור תש"ח – אהרון שמי ( ג'מי)

הזכות המרגשת שהייתה לי להיות מעורב בהנצחת הגיבור העלום והמפקד הנערץ מהפלמ״ח אהרון שמי( ג'ימי) שנפל במלחמת העצמאות. תקדישו 2 דקות לסיפור מהחיים ואת החובה שלנו, להמשיך לזכור את אותם גיבורים. לפני מספר שנים בסיור הכנה שעשיתי בבית העלמין בקרית ענבים, התוודעתי בעזרתו של חברי הטוב שי בייטנר, לסיפורו המופלא של ג׳ימי, שלחם בגבורה במספר רב של קרבות בגזרת ירושלים.
ג'ימי היה ההרוג היחידי בכיבוש בית שמש והיו לו מניות יסוד בהרחבת פרוזדור ירושלים. הוא הונצח בעיר בית שמש אך הנצחה זו לא שרדה עם השנים. בתהליך ארוך ובשיתוף פעולה עם יוני אמיר מעמותת חטיבת הראל ובסיוע של ישראל פרץ יו״ר וועד העובדים וראשת העיר עליזה בלוך, הצלחנו להחזיר את שמו של ג׳ימי לתודעה בהקמת רחוב על שמו בעיר בית שמש. הגיבורים העלומים כמו ג'ימי, שנפלו במהלך מערכות ישראל, ראויים להכרה ולציון חלקם בקיומה של מדינת ישראל. ככל שנדע להזכיר אותם, להוקיר ולדבר עליהם, נזכה למורשת עשירה יותר שתעשה צדק עימם. אנו צרכים להמשיך לפעול לפי משנתו של יגאל אלון ״עם שלא זוכר את עברו ההווה שלו דל והעתיד שלו לוט בערפל״. ביום הזה אני מצדיע לג'ימי ושאר הגיבורים העלומים במערכות ישראל.

הדפדפן שלך אינו נתמך
בבקשה עדכן את הדפדפן שלך על מנת לראות את האתר באופן תקין.
הורד מהדפדפנים הבאים: