"מכפר עזה לאושוויץ" - מסע פולין למנהיגי ומנהיגות הסתדרות עובדי המדינה - יוני 2024

בתאריכים 23-28.6.24, יצאה משלחת שניה של ראשי וועדי עובדים וחברי ועדים למסע פולין שכותרתו "מכפר עזה לאושוויץ", המסע נגע בקשר בין שני אסונות הקשים שפקדו את העם היהודי: השואה באירופה וטרור החמאס בשבת ה-7.10.
להלן סיכום מסע שכתב יו"ר הסתדרות עובדי המדינה – עו"ד אופיר אלקלעי, שמסע זה הוא פרי יוזמתו :

"מכפר עזה לאושוויץ" -באדמה הארורה באושוויץ, כמו באדמת החורבן בכפר עזה, האויב השטן, לא הבחין בין יהודי ליהודי. המסר המהדהד כאן ועכשיו – האחדות היא הנשק האמיתי והעוצמתי שלנו מול האויבים שקמים עלינו לכלותינו היום כמו אז.

השבוע זכיתי להוביל, בפעם השלישית, מסע מטלטל ומעורר השראה, לחבורה מופלאה של מנהיגי ומנהיגות הסתדרות עובדי המדינה. המסע התקיים השנה בצל אירועי ה-7.10 ועיקר מטרתו – חיזוק הזהות היהודית וחשיבות אחדותנו.

ביומנו הראשון, צעדנו על אדמת גטו ורשה, חווים את מוראות העבר דרך מסלול הגבורה, כיכר השילוחים, בית הקברות היהודי וסיפורי גבורתם של יהודי הגטו, לצד הזוועות שחוו.

זוהי תקופה אפלה בהיסטוריה של העם היהודי, תקופה שבה אפילו תקווה קטנה נראתה כבלתי אפשרית.

בעיירה טיקוצ'ין, שמענו על קהילה יהודית, שהובלה אל מותה בבורות מוות ביער לופוחובה הסמוך, זקנים נשים וטף לצד גברי הקהילה כולם נורו למוות! קהילה שלמה, חיים שלמים נמחקו לחלוטין.

טרבלינקה, מחנה השמדה מתוכנן בקפידה על ידי המכונה הנאצית, מערכת אשר הסוותה בצורה מושלמת להחריד את הרצח השיטתי והנורא כאשליה של התיישבות חדשה.

אוושוויץ מפעל הרצח וההשמדה הגדול בתולדות האנושות – הותיר את כולנו המומים מהחיים שהיו ואינם עוד.

הימים הללו היו מטלטלים ועוררו בנו ביתר שאת הבנה עמוקה יותר בחשיבותה של מדינת ישראל לעם היהודי – כי אין לנו ארץ אחרת.

הטרגדיה בפולין, כמו גם אירועי ה-7.10, הדגישו את האמת הקשה: שונאינו אינם מבחינים בין יהודים דתיים או חילוניים, אשכנזים או ספרדים, ימנים או שמאלנים – עצם היותנו יהודים הופך אותנו למטרה.

ברגעים אלו מנהיגות חייבת להיטמר, לזרוח מעל העננים השחורים; אנו כמנהיגי עובדים ברגעי האמת שלנו מובילים לערך החשוב מכל והנחוץ כעת יותר מכל, אחדות העם מול כל האתגרים הקשים העומדים לפנינו."

הדפדפן שלך אינו נתמך
בבקשה עדכן את הדפדפן שלך על מנת לראות את האתר באופן תקין.
הורד מהדפדפנים הבאים: